Lev livet hele livet med et pensionistkort
Midttrafik er hele Midtjyllands leverandør til den kollektiv trafik. Offentlig transport skal være for alle mennesker i alle aldersgrupper, og netop derfor tilbyder Midttrafik et pensionistkort, som er målrettet personer i deres tredje alder, der kan få stor nytte af at køre med bussen i deres dagligdag.
Med bussen venter der altid nye oplevelser lige rundt om hjørnet, og oplevelserne skal være lettilgængelige for alle aldersgrupper. Derfor havde Midttrafik et ønske om at målrette markedsføringen af deres pensionistkort til seniorer med mod på livet, som kan få glæde af et lift med Midttrafik.
Kunde
Midttrafik
År
2023
Case
Kampagne
Film og animation
Markedsanalyse
Behov
Alle pensionister skal have mulighed for et aktivt liv
Midttrafik vil gerne have flere pensionister til at benytte sig af deres udbud af kollektiv trafik, og i den forbindelse har Midttrafik introduceret et fordelagtigt pensionistkort. For at udvide kendskabet havde Midttrafik behov for at markedsføre tilbuddet direkte til målgruppen gennem en appellerende kampagne.
Se kampagnefilmen.
Handling
Klart kernebudskab støttet af data
Gennem dataindsamling fandt vi frem til, at pensionister, der benytter den kollektive trafik, er langt mere aktive kulturelt og socialt. Det var med til at underbygge vores kernebudskab om, at man aldrig er for gammel til at føle sig ung. At det, man kunne engang, kan man stadig. Alt sammen ved hjælp af Midttrafik, som trygt og sikkert kører en fra A til B – og hjem igen. Vi fik formidlet budskabet med plakater og film, som viser en ældre person, der spejler sig i busruden og ser sit ’unge jeg’.
Udbytte
Markedsføring på flere kanaler
Med et stærkt og klart visualiseret kernebudskab fik vi formidlet argumentet om, at man skal leve livet hele livet, og at Midttrafik er en vigtig del i, at flere pensionister kan få glæde af sociale og kulturelle oplevelser. Midttrafik kunne derudover anvende vores data og indsigter til positiv presseomtale, så kampagnen nåede endnu længere ud.
Grobowski leverer idéer, koncepter og design for Midttrafik, der skaber opmærksomhed og ændrer adfærd. Idéerne er originale, kvaliteten er i top – og alt er lavet i øjenhøjde med både os og vores kunder.
Anette Bjerregaard Jensen
Kommunikation og markedsføring, Midttrafik