Engagerende undervisningsplatform til Norden i Skolen
Norden i Skolen er dedikeret til at styrke skandinavisk nabosprogsforståelse, nordisk kultur og samfundsforhold på tværs af skolefag, som søgte en opgradering af deres digitale tilstedeværelse og en sammenhængende visuel identitet.
Norden i Skolen er en non-profit undervisningsplatform, som tilbyder værktøjer til skandinavisk nabosprogsforståelse og nordisk kultur. Læringsuniverset bliver udfoldet i grundskolen og gymnasiet, og alt er forankret i nordiske læseplaner og læringsmål.
Kunde
Norden i Skolen
År
2022
Case
Hjemmesider
Film og animation
Behov
Visuel identitet og website
Norden i Skolen ønskede et brugervenligt website for deres undervisningsplatform, som i øjeblikket tiltrækker flere end 35.000 registrerede lærere i hele Norden. Udover det ønskede de også professionel hjælp til videoredigering og design af forskellige trykte materialer.
Handling
Intuitivt design og kreativt indhold
Vi har designet et brugervenligt website, der gør det let for lærere og elever i hele Norden at dykke ned i undervisningssplatformen. Et intuitivt website, med en strømlinet navigationsstruktur, blev udviklet for at imødekomme behovene for den store og voksende brugerbase. Samtidig har vi bidraget til videoredigering og design af forskellige trykte materialer for at styrke Norden i Skolens pædagogiske ressourcer.
Udbytte
Styrket digital tilstedeværelse
Norden i Skolen har nu fået en opgraderet digital platform, der imødekommer de voksende behov for lærere og elever i hele Norden. Den intuitive brugeroplevelse på websitet gør det lettere at udforske og integrere skandinavisk kultur og nabosprogsforståelse i undervisningen. Samtidig har de professionelle trykte materialer og videoer styrket formidlingen, hvilket hjælper med at skabe en mere engagerende undervisning i hele Norden
”Efter et langt, fokuseret og succesfuldt udviklingsarbejde sammen med nogle af Nordens dygtigste fagfolk og samarbejdspartnere, har vi nu fået en platform, der er mere spændende, brugervenlig og skarp end nogensinde, foruden materiale til nye faggrupper.”
Thomas R. Henriksen
Direktør for skoler, kultur og uddannelse i Föreningar Nordens Förbund