Produktemballage og visuel identitet til EASIS
EASIS specialiserer sig i at lave lækre alternativer til populære produkter uden tilsat sukker, såsom jordbærgrød, chokolade og chips. Med inspiration fra deres velkendte logo har vi pustet nyt liv i emballagen på deres popcorn-serie.
Easis producerer en lang række forskellige madprodukter, der fungerer som et sundere alternativ til andre dagligvarer. Med et udvalg på over 400 produkter og 4 forskellige produktserier, savnede EASIS et mere konsistent design. Med henblik på en relancering af deres emballages visuelle identitet tog vi udfordringen op med deres popcorn-serie.
Kunde
Easis
År
2023
Indeholder
Emballage
Behov
Udfordring på visuel identitet
Easis havde behov for en genopfriskning af deres visuelle identitet på deres produktemballager. De savnede et mere konsistent design, der kan skille sig ud på supermarkedernes hylder og samtidigt bibeholde deres velkendte brandidentitet samt ikoniske logo.
Handling
Nyt mønster med udgangspunkt i det velkendte
Vi gik til opgaven med henblik på at udfordre EASIS’ visuelle identitet og løfte designet på deres produktemballage. Vi tog udgangspunkt i deres popcorn-serie på fire forskellige produkter. Her tog vi inspiration fra den velkendte EASIS-smiley, som dannede grundlag for vores redesign af produktemballagens mønster. Med udgangspunkt i munden på EASIS-smileyen, skabte vi et enkelt, luftigt og imødekommende mønster.
Vi genskabte samtidigt deres ”no added sugar” erklæring i et stilrent og iøjnefaldende design. Vi fastholdt det velkendte logo med den gule smiley samt hvide baggrund, men tilføjede en ny opfriskende font. Vi har samtidig anvendt klassiske farver, der giver kunderne mulighed for let at identificere de forskellige smage.
Vi udfordrede samtidig deres billedstil, med hjælp fra vores egen fotograf, for at skabe nogle mere spændende og appetitvækkende billeder.
Udbytte
En ny visuel identitet
Vores redesign af EASIS’ produktemballage er vores bud på en nytænkning af deres visuelle identitet. Ikke alene har EASIS fået et nyt design til deres populære popcorn, de har også fået udfordret deres visuelle identitet over hele produktsortimentet.