Kampagne for HEADSTART: Your life. Your decision.
HEADSTART arbejder målrettet med at tiltrække kvalificeret arbejdskraft fra udlandet til Danmark og er støttet af både Erhvervsfremmestyrelsen og EU.
Vi har udformet en international kampagne for HEADSTART, og kampagnefilmene har fået flere millioner visninger på sociale medier og har tiltrukket kvalificeret arbejdskraft fra udlandet til Danmark.
Kunde
HEADSTART
År
2022
Indeholder
Kampagne
Film og animation
Behov
Få budskabet udover rampen
HEADSTART arbejder som hele Midtjyllands HR-afdeling for målrettet at få de skarpeste og mest kreative hoveder rundt i verden til at søge arbejde i regionen.
For at udvide kendskabet til HEADSTARTs aktiviteter var ønsket at skabe en international kampagne, der skulle tiltrække kompetent arbejdskraft fra udlandet.
Handling
Ambassadører appellerer til både følelser og fornuft
I samarbejde med HEADSTART udviklede vi kampagnekonceptet ’Your life. Your decision.’ Vi filmede fem højtuddannede ambassadører for HEADSTART, som er flyttet til Midtjylland fra Argentina, Indien, Rumænien og Spanien.
I filmene ser vi alle fem personer med lukkende øjne, hvor de beskriver, hvad de drømte om. Derefter ser vi dem åbne øjnene og sige “I found it in Central Denmark”, efterfulgt af gode saglige arbejdsrelaterede resultater fra undersøgelser eksempelvis i forhold til rekordhøj arbejdsglæde og bæredygtige virksomheder i verdensklasse.
Udbytte
Kampagne med den ønskede effekt
Filmene er blevet taget godt imod på sociale medier og er blevet set af 3 mio. personer, som ikke er bosat i Danmark, hvoraf 80.000 har klikket sig ind på websitet, mens 1.900 har tilmeldt sig nyhedsbrevet for ikke at misse spændende jobopslag i Region Midtjylland.