Midttrafiks buschauffører hypnotiserer bilisterne
Med 892 busser, drift af Letbanen og Midtjyske Jernbaner står trafikselskabet Midttrafik i spidsen for den kollektive trafik i Region Midtjylland.
Trafikselskabet Midttrafik stiller dagligt sammenhængende transportmuligheder til rådighed for borgerne i Region Midtjylland, så den kollektive trafik bliver så hurtig, sikker, komfortabel og miljøvenlig som muligt. For at få den kollektive trafik til at glide endnu bedre ønskede Midttrafik at få skabt en kampagne om at lukke busserne ud i trafikken ved busstoppesteder – og det har vi hjulpet dem med.
Kunde
Midttrafik
År
2019
Indeholder
Online markedsføring
Kampagne
Film og animation
Behov
Få den kollektive trafik til at glide
Hvornår har du sidst lukket en bus ud i bilkøen? Buschaufførerne hos Midttrafik oplever, at mange bilister ikke lader busserne flette ind i trafikken ved stoppesteder. Midttrafiks ønske har derfor været at sætte fokus på udfordringen ved hjælp af en kampagne, der skal øge bilisternes opmærksomhed på busserne, så den offentlige transport glider endnu bedre.
Handling
Kampagne med blikfang og humor
Grobowski har udtænkt idé, koncept og design til kampagnen for Midttrafik, hvor bybussernes bagside er dækket af en buschauffør forklædt som hypnotisør, der “hypnotiserer” bagvedkørende bilister til at lukke busserne ud. Sideløbende har vi kørt målrettede opslag på SoMe for at øge opmærksomheden på kampagnen.
Udbytte
Større opmærksomhed blandt billister
Formålet med kampagnen har været at skabe et humoristisk blikfang i bybilledet, der skal få bilisterne til at tage ekstra hensyn til busserne – og det har kampagnen ifølge Midttrafik haft succes med.
Grobowski leverer idéer, koncepter og design for Midttrafik, der skaber opmærksomhed og ændrer adfærd. Idéerne er originale, kvaliteten er i top – og alt er lavet i øjenhøjde med både os og vores kunder.
Anette Bjerregaard Jensen
Kommunikation og markedsføring, Midttrafik