Logo til Randers Teater
Randers EgnsTeater skiftede i 2020 navn til Randers Teater og blev samtidig et teater med særligt ansvar for at producere og præsentere professionel scenekunst for børn og voksne både i lokalt, regionalt og nationalt. Transformationen kaldte på en ny visuel identitet, som vi hjalp teatret med.
Randers Teater skaber levende scenekunst for alle i byens store teaterhus med fire sale. Randers Teater afvikler årligt flere end 700 forestillinger – enten på teatret eller på turné i både ind- og udland. Derudover har teatret også en lang række gæstespil fra de bedste teatre i landet.
Kunde
Randers Teater
År
2020
Case
Logo og visuel identitet
Behov
Navneændring gav nye behov
Ved årsskiftet i 2020 skiftede Randers Egnsteater status fra at være et klassisk egnsteater til at komme på finansloven. Udover det lokale fokus skulle teatret nu også have et regionalt og nationalt fokus, mens teatret også blev forpligtet til at styrke og udvikle talentarbejdet og interessen for scenekunst. Teatrets nye profil krævede derfor et navneskift og en opdateret visuel identitet.
Handling
Moderne og alsidigt logo
I omstillingen til at blive Randers Teater faldt valget på Grobowski som designpartner. Ønsket var et minimalistisk og alsidigt logo, men med masser af kant og karakter. Løsningen blev en sammentrækning af rt som bomærke, mønstre og en ny skrifttype.
Udbytte
Træder op på den store scene
Randers Teater fik opfyldt ønsket om en ny og moderne visuel identitet, der stemte overens med teatrets nye status, hvor fokus blev udvidet fra lokalt til nationalt niveau. Randers Teaters nye visuelle profil appellerer derfor til et bredere publikum.